Gmina Radwanice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Radwanice.
Koortynatorami spraw związanych z dostępnością Urzędu Gminy dla osób o szczególnych potrzebach są Sekretarz Gminy oraz Informatyk.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Budynek Urzędu Gminy w Radwanicach znajduje się w miejscowości Radwanice w budynku nr 17. Do budynku prowadzi ogólnodostępne wejście od strony ul. Przemysłowej poprzez schody. Schody są wyposażone w podjazd dla niepełnosprawnych umożliwiają dostanie się przez osoby na wózkach do budynku z poziomu chodnika. Przy wejściu do budynku znajduje się ogólnodostępny parking dla petentów. Parking nie posiada wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.(planowane są 2 miejsca podczas najbliższego remontu parkingu).
Wszystkie korytarze i schody są ogólnodostępne. Z uwagi na wąskość korytarzy oraz brak windy pomiędzy parterem a I kondygnacją budynek nie jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Budynek nie jest dodatkowo wyposażony w pochylnie, platformy, pętle indukcyjne itp.
Do budynku i pomieszczeń w budynku jest możliwość wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W razie konieczności istnieje możliwość umówienia się z tłumaczem migowym.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
F1 – pomoc – po naciśnięciu tego klawisza, otworzy się okno pomocy programu, w którym aktualnie pracujemy
F5 – odśwież – odświeżenie przeglądarki
Ctrl + W – zamknięcie karty przeglądarki, która jest aktualnie włączona
Ctrl + T – otwarcie nowej karty przeglądarki
Ctrl+Pg Dn – przejście do następnej karty przeglądarki
Ctrl+Pg Up – przejście do poprzedniej karty przeglądarki
Ctrl + L – przejście do paska adresu
Shift + Ctrl + T – przywrócenie ostatniej zamkniętej karty przeglądarki
Ctrl + D – szybkie dodanie strony do ulubionych lub edycja tej, która już została do nich dodana
Ctrl + H – otwarcie historii przeglądania stron WWW
Home – przejście na początek strony
End – przejście na koniec strony
Ctrl + N – otwarcie na nowo jakiegoś programu lub powielenie otwartego już okna w eksploratorze Windows
Tab – przejdź do kolejnej opcji
Spacja – zaznacz wybraną opcję
TAB – przesunięcie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie
Shift+TAB – cofnięcie fokus na poprzedni element nawigacji
Enter – powoduje przejście do zaznaczonego odnośnika
Strzałki „w dół”, „w górę” – przewija stronę
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publiczego za rok 2021 (Urząd Gminy Radwanice)