17-01-2025 07:50 EZD W URZĘDZIE – CO TO OZNACZA DLA MIESZKAŃCÓW? Od 1 stycznia 2025 r. w Urzędzie Gminy Radwanice obok tradycyjnego systemu zarządzania dokumentacją wprowadzony został system elektroniczny (EZD). Oznacza to, że znaczna część spraw załatwianych w urzędzie będzie prowadzona wyłącznie poprzez elektroniczny system obiegu dokumentów. Od 1 stycznia 2025 r. w Urzędzie Gminy Radwanice obok tradycyjnego systemu zarządzania dokumentacją wprowadzony został system elektroniczny (EZD). Oznacza to, że znaczna część spraw załatwianych w urzędzie będzie prowadzona wyłącznie poprzez elektroniczny system obiegu dokumentów. Mieszkańcy tak jak dotychczas będą mogli do urzędu dostarczać przesyłki drogą pocztową (listownie), przesyłkami kurierskimi, elektronicznie za pośrednictwem maila, e-PUAP i eDoręczeń oraz faksu, a także osobiście w biurze obsługi klienta. Urzędnicy jednak niezależnie od tego czy dokument wpłynie do urzędu elektronicznie czy też w formie papierowej pewien zakres spraw będą prowadzić tylko w sposób elektroniczny. W przypadku, gdy mieszkaniec nie będzie posiadał adresu do eDoręczeń, e- PUAP czy adresu poczty elektronicznej otrzyma odpowiedź w sprawie w formie tradycyjnej jak dotychczas poprzez usługi Poczty Polskiej bądź odbiór osobisty. Zachęcamy Państwa jednak do utworzenia adresów elektronicznych (e- PUAP, eDoręczenia), ponieważ daje to wymierne korzyści zarówno mieszkańcom, co związane jest z szybkim i sprawnym załatwieniem sprawy bez ponoszenia kosztów związanych z usługą pocztową czy dotarciem do biura obsługi klienta, jak również urzędnikom, którzy nie tracą czasu na wydruk i kompletowanie dokumentacji w sposób papierowy, a także mają dostęp do wszystkim pism w danej sprawie w jednym miejscu. Elektroniczny sposób zarządzania dokumentacją w najbliższej przyszłości będzie obowiązkiem każdego samorządu, warto zatem już dziś robić kroki w kierunku cyfryzacji i elektronizacji spraw jakie można załatwić w urzędzie. Zachęcamy Państwa do doręczania pism oraz wszelkiej korespondencji do urzędu w formie przesyłek elektronicznych tj poprzez: 1. elektroniczną skrzynkę ePUAP; 2. elektroniczną skrzynkę eDoręczenia; 3. ogólną skrzynkę poczty elektronicznej sekretariat@radwanice.pl oraz faks.